Systémové upozornění
Hlavní informace
brazil-totalite-policek-vrazil

Existují umělecké filmy očištěné od všeho nepodstatného, jednoduché, přímočaré. Někdy je očištění tak velké, až přechází do abstrakce a něčeho mysteriózního, takže se zdá, že se více zatajuje, než odhaluje. A pak jsou tu naopak filmy přebujelé, opulentní a zkrátka tak nějak barokní. Baroko nebylo v dějinách jen jedno, vrací se vždy, když se kultura přesytí množstvím podnětů, když si umělci neumějí říct „dost“ a nekladou si žádná zásadní omezení, která by mohla nakonec podněcovat jejich kreativitu. (V případě českého podnikatelského baroka to platí i v architektuře.) Sci-fi tragikomedie Brazil z roku 1985 je toho příkladem. Její režisér Terry Gilliam se nikdy neuměl držet na uzdě.

Následující část článku je viditelná pouze pro uživatele s předplatným.

Přihlaste se prosím, nebo pro pořízení předplatného pokračujte sem.

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit



Facebook komentáře