assassin-s-creed-je-radoby-chytra-blbost

Ještě nikdy se nestalo, aby se filmové adaptace počítačové hry ujal režisér, jenž má zázemí v divadle, nezávislé nízkorozpočtové kinematografii a převádění Shakespeara na plátno. Dvaačtyřicetiletý australský režisér Justin Kurzel, který naposledy zaujal naturalisticky násilným a přitom poeticky horečnatým Macbethem, vzbudil velká očekávání, když vešlo ve známost, že bude točit celovečerní verzi hry Assassin's Creed. Mohlo to znamenat, že někdo konečně vezme videoherní žánr vážně a přetvoří ho v něco „umělecky hodnotného“ či alespoň důstojného, co snese srovnání s jinými špičkovými popkulturními díly, jakými jsou Hvězdné války, Mad Max nebo některé komiksy od Christophera Nolana.

Komentáře

# Jan Prušinovský 2016-12-24 10:21
Na film se nechystám, ale jedno by mě zajímalo. Skáče Fassbender taky do kupky sena?
Odpovědět
# Tomáš Imr 2016-12-30 00:58
to, co kamil fila dlouhodobě vyčítá mirce spáčilový, zhmotnil do této recenze aneb absolutní nepochopení principu. jak jinak si lze vysvětlit věty typu: "Hráči přitom věrohodnost, konzistenci nebo eleganci zápletky nemusí příliš řešit...."-ne, tohle zobecnění je jak z 90. let a přirovnávání narativu AC ke komiksu? proboha, to jsou dva rozdílné světy s úplně jiným stylem vyprávění příběhu. já osobně si troufám tvrdit, že každá jednotlivá scéna nějakým způsobem pracuje s odkazem hry a pracuje s ní výborně, tzn. neotrocky, nepodbízivě a zároveň velice chytře, ale chápu, že z pozice hráče to vidím jinak. btw nejlíp film charakterizuje moje odpověď na to, zda fassbender skáče do kupky sena - neskáče (tvůrci moc dobře věděli, že by to neherní divák neskousl), přesto je tam kupka sena zakomponovaná ve formě pádu.
Odpovědět
# Alena 2017-01-02 11:33
"Hráči přitom věrohodnost, konzistenci nebo eleganci zápletky nemusí příliš řešit. Nejdůležitější je pro ně hrát danou postavu, objevovat virtuální svět a především jeho fyzikální pravidla. V tomto putování či jednotlivém pohybovém učení a experimentování se rozpouští většina pochyb o tom, zda daný svět musí být představován pomocí bláznivých zápletek."
S tímhle mám taky trochu problém, podle mě je to složitější. Zápletku ve hrách řešit nemusíme, ale často řešíme, konkrétně první Assassin´s Creed jsem dohrála kvůli příběhu, ačkoliv herní zážitek byl..no..asi takový, jako se dá očekávat od deset let staré hry, když jí hrajete dneska.
U čtení této recenze (a recenze na Warcraft, což je další herní svět, který znám dost dobře) si říkám, jak neobjektivní při hodnocení jsem, takže jsem ráda za názor každého, kdo je objektivnější, i když film hodnotí negativně. Assassin's Creed rozhodně není dokonalý film, ale jako fanynce se mi docela líbil.
Odpovědět
# Tomáš Imr 2016-12-30 01:00
...psal jsem mnohem delší koment, ale byl prý příliš dlouhý a nešel odeslat. why?
Odpovědět
# Petr Vojtěch 2017-01-14 12:56
Já bych s recenzí naopak souhlasil. A to mám sérii rád, některé díly jsem si pořídil i ve sběratelské edici. Vždy jsem obdivoval to, jak dovede v lidech probudit zájem o historii (i když se s historickou přesností sama příliš netrápí). Od dvojky se pak do popředí dostává samo město a historické zázemí, kde se odehrává šablonovitý a většinou dost béčkový příběh. AC navíc nikdy nebylo "filmovou hrou", otevřený svět a spousta hodin hratelnosti víceméně vyžaduje spoustu komplikací, pokud má být příběhová linka poutavá od začátku do konce. Ve filmu to pak skutečně působí jako guláš. I když některé nápady byly skvělé - Animus jako obří rameno určitě vypadá lépe než lehátko. Navíc umožňuje obě reality efektně prolínat. Hlavní problém jsem měl ale se scénářem, tak nějak mi přišlo, že nikdo neměl co hrát. Obzvlášť z historických pasážích si nemůžu vybavit jediný normální dialog. A celý záběr je vyloženě uspěchaný, zmatený a těžko uvěřitelný.
Odpovědět