Systémové upozornění
Hlavní informace
vlkodlaci-a-pokoj

Vlkodlaci, nejhorší film všech dob a biologické riziko z vnějšího vesmíru. Sváteční sobotu v pražském kině Aero ovládne Podzimní sklizeň Festivalu otrlého diváka. Program odstartuje britský thriller Pohled do bělma, poté dostane prostor v Československu natáčený horor Kvílení Vlkodlaků II: Tvá sestra je vlkodlak, plagiát vysokorozpočtových sci-fi hitů Biohazard a údajně nejhorší film všech dob Pokoj. Ten si za oceánem vysloužil takový status, že příběh jeho vzniku v letošním roce zfilmoval James Franco. Milovníci okrajových žánrů se dočkají i oblíbeného simultánního překladu v podání Samanthy Bifidus, která svým hlasem doprovodí zmiňovaný Biohazard.

Je Pokoj nejhorší film všech dob?

„Jedná se opravdu o nejhorší film všech dob, nebo je to jen zbožné přání poblázněných fanoušků? Čerpá zdejší vyprávění spíš z nekonečných soap oper, nebo z dějových pasáží v pornu? Může mít nějaký americký biják horší postsynchrony než české filmy? Tříbil režisér a představitel hlavní role Tommy Wiseau svou hereckou metodu sledováním Ala Pacina, Marlona Branda, nebo poloviční rychlostí pouštěného Sylvestera Stallona?,“ ptá se na adresu Pokoje dramaturg Festivalu otrlého diváka Petr Šaroch. Na to, v čem se vlastně skrývá věhlas tohoto filmu, vám odpoví skutečně otrlá projekce snímku, který se mnohdy označuje jako „Občan Kane špatných filmů.“


Zlaté české ručičky, Kraus, Krytinář a vlkodlačí erotika

„Kvílení vlkodlaků II: Tvá sestra je vlkodlak je asi jediný film v historii, ve kterém Jiří Krytinář zemře dvakrát. Lahodně nesoudné pokračování známého hororu Joe Danta Kvílení vlkodlaků se totiž v polovině osmdesátých let natáčelo v komunistickém Československu a do jeho štábu pronikl kromě Krytináře také třeba uvolněný Jan Kraus, prabába všech filmových babiček Valerie Kaplanová nebo propagátorka sexy života Jitka Asterová. Děj se odehrává v Transylvánii, ale natáčel se v Českém Krumlově, který byl ve snímku překřtěn na vlkodlačí vesnici Vlkava. Chytlavou titulní píseň Howling nahrála dnes už (právem) zapomenutá novovlnní skupina Babel a živě ji nahrávala v pražském punkovém klubu Fučíkárna. I kdyby se na téhle béčkové americké produkci tak důkladně neotiskly zlaté české ručičky, pořád by to byl film, který bychom na Festivalu otrlého diváka přivítali s otevřenou náručí,“ shrnuje dramaturg Antonín Tesař titul s nejsilnější českou stopou. „Jen málo snímků se například takhle odvážně pouští do explicitního zobrazování vlkodlačí erotiky s celotělně ochlupenými protagonisty. U žádného jiného filmu jsme jako dramaturgové Festivalu otrlého diváka nepocítili takovou hrdost nad tím, že jsme Češi,“ láká dále Tesař.

 

Mrtvý vesmír s Perníkovým tátou

„Ve zlatých letech videa byly pulty půjčoven zaplněny nejen nejroztodivnějšími bizarnostmi, ale také nespočtem laciných plagiátů vysokorozpočtových hitů. Z této prachem času zaváté studnice plné netušených skvostů i zoufalých potratů jsme letos vylovili titul, který v sobě krásně spojuje obě řečené kvality. Díky Biohazardu zapomenete na nesmyslnou překombinovanost posledního Scottova Vetřelce a přesvědčíte se, jak vypadá pořádná filmová hrůza. Schválně jestli váš smích ve vesmíru nikdo neuslyší. Své herectví v tomto klenotu si brousí i budoucí Perníkový táta Bryan Cranston,“ shrnuje dramaturg Jiří Flígl. Českého simultánního překladu se zhostí Samantha Bifidus, která tímto konečně dostane příležitost vyznat se ze své heisenbergovské obsese.

 

Horečnatá vize portrétu sériového vraha

„Sousloví ‚neprávem zapadlý‘ se objevuje tak často až se stalo takřka bezobsažným,“ uvozuje poslední film z přehlídky dramaturg Jiří Flígl. „Jestli ale nějaké dílo dokonale naplňuje jeho význam, je to vrcholně osobitá variace na téma sériových vražd od filmaře, který kdysi byl považovaný za jeden z nejslibnějších talentů evropské umělecké scény. Pohled do bělma režiséra Donalda Cammella nabídne nevídaně uhrančivý estetický zážitek. Cammell, který byl původně uznávaný malíř, film splétá jako koláž dokonale nasnímaných sugestivních výjevů pohybujících se na hraně vyšinuté reality a přízračného snu.“


28/10 16:00 Pohled do bělma (White of the Eye)
28/10 18:00 Kvílení vlkodlaků II: Tvá sestra je vlkodlak (Howling II: Your Sister is a Werewolf)
28/10 20:00 Biohazard (Dead Space)
28/10 22:00 Pokoj (The Room)

bodytest

 

datova zurnalistika

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

Komentáře   

# Petr Klement 2017-10-29 19:08
"Nesmyslná překombinovanost posledního Scottova Vetřelce"?
Podle mě jsou spíš Prometheus a Covenant první dva díly ohromující sci-fi ságy o stvoření člověka, jejíž konečný smysl, dosah a dopad doceníme až po uvedení třetí části, která celou tuto "předvetřeleckou" sérii sváže s původním Vetřelcem...
Je to Scottovo opus magnum, které si počká na uznání za kult, podobně jako Blade Runner, možná až za mnoho let. Souhlasím, že Scott nedává nic zadarmo, spoustu detailů lze pochopit až po opakovaném zhlédnutí, nebo rešerších na Internetu. Ale on se prostě ve svém věku rozhodl točit už jen zásadní filmy a je mu asi jedno, co na to současná mladá generace...:-)
Odpovědět
# JV 2017-10-30 14:06
Prometheus byla debilita, a ne žádný opus magnum. A covenant jakbysmet. Víš, s čím se rýmuje Klement, že jo?
Odpovědět
# Petr Klement 2017-11-01 19:54
Děkuji, jenom jste potvrdil, že Prometheus a Covenant nejsou filmy pro troglodyty...
Odpovědět