old-guard-nesmrtelni

Komiksový žánr se stal za poslední dvě desetiletí lídrem komerčních žebříčků. Zároveň se stále více koukáme na filmy v pohodlí domova, často na poměrně malých obrazovkách. Komiksové filmy potřebují většinou velký rozpočet a velké plátno. Jenomže právě teď se v USA nedá chodit do kina. Řešením je proto komiksový film na Netflixu. Už se uvažovalo i o tom, že superdrahý druhý díl Wonder Woman půjde jenom do digitální distribuce, ale studio Warner Bros. si řeklo: „Prrr!“

Na internetu filmy stále nevydělávají dost, dosavadní rekord je něco přes 100 milionů dolarů, což se zásadně nevyplatí u snímků za 200 milionů a více. Netflix nicméně začal vyrábět i typy filmů, jimž se dosud nevěnoval. Už nějakou dobu nejde o středně rozpočtové inteligentní konverzačky, ale zkouší se i akční filmy jako třeba Vyproštění (Extraction) s Chrisem Hemsworthem nebo 6 Underground s Ryanem Reynoldsem od krále akčních režisérů Michaela Baye.

gallery main the old guard 6

Ekonomika Netflixu, která stojí na tom, že se za jedny peníze nikdy nedíváte jenom na jeden film, ale koukáte na další a další a prodlužujete si tak předplatné donekonečna, umožňuje produkovat spoustu snímků s průměrnou sledovaností, které se vlečou ve stínu těch hodně úspěšných. Asi jako se na vašem oficiálním účtu přihřívají vaši známí a rodinní příslušníci jako surikaty u infralampičky – pokud znáte ten slavný mem.

Snímek Old Guard: Nesmrtelní tedy reprezentuje onu novou éru Netflixu, jíž nejde o to být jenom quality TV, která hloubkou seriálových příběhů překonává povrchnost hollywoodské kinoprodukce, ale zároveň se chce stát i Hollywoodem v kapesním měřítku – mít podobnou akčnost a dynamiku. Jedná se o adaptaci méně známé komiksové řady, jejímž autorem je Greg Rucka, jinak mnohonásobně oceňovaný padesátiletý autor, jenž se snaží dodávat postavám psychologickou hloubku, i když náměty příběhů jsou tradičně přehnané.