Systémové upozornění
Hlavní informace
masarykuv-smutek-po-otcine

Film Masaryk je dnes převážně chápán jako kauza, nikoli dílo. Mluví se o něm jako o projektu, který pomocí fikané strategie využil udílení Českých lvů jako vlastní propagační kampaň. Podle počtu udělených sošek se stal křišťálově nejlepším českým snímkem všech dob, čímž předstihl Hořící keř a Je třeba zabít Sekala. Na letošním ročníku zvítězil i nad Antropoidem, Olgou Hepnarovou a Rodinným filmem, čímž porazil zároveň „Hollywood“ i „festivalový art“. Za první víkend celoplošného nasazení do kin na něj přišlo 96 tisíc diváků, což je nejvíce, co se kdy povedlo snímku, jenž vyhrál na Lvech hlavní ceny. V komerčním souboji pak porazil komiks Logan a nejnovějšího King Konga.

Pokles diváckého zájmu v druhém týdnu se pohybuje kolem magických 40 %, což je hranice, jejíž výrazné překročení znamená, že o filmu koluje špatná pověst nebo že se celkově vyčerpala jeho přitažlivost. Nicméně, téměř 210 tisíc diváků a téměř 30 milionů korun za první měsíc jenom na českém trhu je meta, o níž tvůrci mohli jenom snít. Jejich hlavní ambice prorazit s Masarykem ven na Západ (pod titulem A Prominent Patient) se však zatím nenaplnila. Při premiéře na festivalu Berlinale se vyrojily spíše pochybovačné až posměšné recenze, které snímek označují za zmateně vyprávěný a nechtěně komický kvůli své přehnanosti, a tím se jeho šance na případnou další distribuci ztenčují. Tolik rozporuplnosti volá po malé analýze, a to ze všech stran...

Následující část článku je viditelná pouze pro uživatele s předplatným.

Přihlaste se prosím, nebo pro pořízení předplatného pokračujte sem.



Facebook komentáře

Cookies nám pomáhají poskytovat naše služby.

Budete-li i nadále používat naše služby, souhlasíte s naším používáním cookies.

Rozumím
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account