Systémové upozornění
Hlavní informace
beach-lebowski-pro-21-stoleti

Klidně můžu říct, že The Beach Bum je snímek, který jsem si letos v kinech nejvíce užil. Zosobňuje přesně ten typ filmu, který nám snadno něco připomene, ale při bližším zkoumání tomuto přirovnání unikne. Prokazuje zdánlivou podobnost, zatímco si jde zcela svou cestou. Reklamním jazykem se samozřejmě vyplatí říct: „Tohle je Big Lebowski pro 21. století.“ A ne že by na tom něco nebylo.

Hlavní hrdina je povaleč, notorik a zhulenec, který nemá žádné ambice, což dává najevo už svým umolousaným zevnějškem – od zplihlých vlasů, přes havajské košile až po sandály. The Beach Bum podobně jako Big Lebowski šíří do publika náladu zenově-rastafariánského vyklidnění či různé varianty carpe diem, YOLO (you only live once) apod. Svým způsobem je to jen jiná verze Rozmarného léta či Elišky, co má ráda divočinu. A ústřední figura s přezdívkou Moondog v podání opět téměř k nepoznání proměněného Matthewa McConaugheyho vypadá, jako když Ivan Magor Jirous potká Daniela Nekonečného (a ani jeden z nich přitom neumře). Ale všechny tyto paralely zůstávají jen slabě podpůrné.

Celé to má na svědomí Harmony Korine, který vždycky rád šokoval, už od scenáristického debutu Kids v polovině 90. let o sexuálních hrátkách mladistvých. Gummo (1997), Julien Dunken-Boy (1999), Mr. Lonely (2007) či Vojížděči odpadků (2009) a Spring Breakers (2012) – pokaždé šlo o zážitky spíš lehce nepříjemné, vykolejující a unikavé. The Beach Bum se už o cílenou nepříjemnost nesnaží.

Následující část článku je viditelná pouze pro uživatele s předplatným.

Přihlaste se prosím, nebo pro pořízení předplatného pokračujte sem.



Facebook komentáře

Cookies nám pomáhají poskytovat naše služby.

Budete-li i nadále používat naše služby, souhlasíte s naším používáním cookies.

Rozumím
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account