Systémové upozornění

Filtr

120
Hlavní informace

Utrpení mladého Koháčka

7. 10. 2016
Recenze

Tomáš Vorel točí komedie, u nichž si už dlouho nemůžeme být jistí, zda má jít o satiru, nebo ne. Na prahu šedesátky přichází se svým desátým celovečerním filmem s odzbrojujícně banálním názvem Instalatér z Tuchlovic o neoženitelném vesničanovi, jemuž sice chybí láska, ale zároveň i nějaký orgán, kterým by ji mohl opravdu cítit. Vorel v tomto snímku více než kdy předtím představuje všechny hrůzy malého českého světa jako druh roztomilých svérázností. A reklamní a televizní všudybyl Jakub Kohák zde odvádí svou dosud největší filmovou kreaci s aspirací na to stát se kultovní postavičkou, podobně jako svého času třeba Pavel Landovský coby mladý Boháček. A to vše prý vzniklo na motivy skutečného příběhu jistého pana Timoteje Šulky. Jak tohle může dopadnout?

Sedm statečných cválá od idyly k realismu

23. 9. 2016
Recenze

Udělat remake tak klasického filmu, jakým je Sedm statečných, si koleduje o pořádnou nenávist nebo alespoň o opovržení. V Česku má toto dílo možná ještě nedotknutelnější status než v samotné Americe, protože to byl jeden z mála westernů, který se tu za minulého režimu směl hrát. Důvody není těžké uhádnout. Odhlédneme-li od romanticky podaného pistolnictví, příběh vypráví především o vykořisťování dělnické třídy, mírumilovných a pracovitých rolníků. Dovolím si tedy jednu svatokrádežnou tezi: podle mě je nová verze, kterou natočil 50letý režisér Antoine Fuqua, o něco lepší. Ovšem bude zatracena a zapomenuta.

Nové trable Bridget Jones: ztráta autenticity

18. 9. 2016
Recenze

Třetí díl proslulé romantické komedie přichází po dvanácti letech. Není tak hrozný, jak by se dalo čekat po strašlivém druhém díle, rozhodně je ale diskutabilní. Dalo by se mluvit hned o čtyřech věcech, které z něj dělají něco výjimečného a otázkou je, zda dobrého. Zaprvé, je to pokračování a není podle knihy. Zadruhé, Bridget počne dítě ve věku, kdy se to ve filmech nestává. Zatřetí, představitelka hlavní role Renée Zellweger nevypadá jako dřív a není to jenom stárnutím. A za čtvrté – jaký druh hrdinů nám film vlastně představuje?

Týpci na pařbě v Iráku

12. 9. 2016
Recenze

Vzhledem k tomu, že se svět kvůli stále silnější záplavě informací jeví jako jeden velký vtip, není divu, že vznikají komedie o tom, že svět je opravdu jeden velký vtip. Nač vymýšlet zbytečné zápletky, když noviny přinášejí tolik materiálu?! Hezký film by se dal natočit třeba i podle článku o žalobě na ženu v sumo dresu, která v gay baru napadla svou bývalou přítelkyni, protože zamávala na muže, oblečeného jako tyčinka snickers. Režisér trilogie Pařba ve Vegas, 45letý Todd Phillips, si jako námět pro svůj další snímek War Dogs vybral pravdivou storku z časopisu Rolling Stone o tom, jak dva dvacetiletí cucáci z Miami začali dodávat zbraně americké armádě v Iráku a jak to bylo SKORO legální. Než se tedy přišlo na to, že z Albánie pašují prošlé čínské náboje. Jestli si myslíte, že to byla pointa a spoiler, tak se mýlíte. Ty přijdou později. Týpci a zbraně (jak se u nás film jmenuje) představují unikátní pokus stát se mistrovským společensko-kritickým dílem, jež má kořeny v žánru „brotastic comedy“ – komedie, která partě kámošů přináší extatické zážitky ze sledování toho, jak moc si chlapi můžou užívat.

Z toho internetu máme Nerve

9. 9. 2016
Recenze

Stává se stále častěji, že se zdroj strachu ve filmu přesouvá od nadpřirozených jevů k technice. Od dob Záhady Blair Witch a japonského i amerického Kruhu se bojíme více toho, že se nám každodenní předměty a technologie vymknou z rukou, než že do našeho světa zasáhne zvnějšku něco, co do něj nepatří. Paranoidní thrillery typu Oko dravce posilují ještě konkrétnější děs, že na nás někdo dohlíží a může zcela vymazat naši identitu. Akční thriller Nerve: Hra o život se chvílemi překlápí až do hororu. Teenageři se v něm zapojují do online hry, která se ovšem odehrává hlavně v reálu, na ulicích (prakticky bychom ji mohli popsat jako LARP – live action role play). „Diváci“ zadávají úkoly typu vadí x nevadí, „hráči“ je pak plní a sbírají za ně peníze na své bankovní účty. Ovšem jak daleko se dá zajít? A není to jen otázka na postavy snímku, ale i na jejich autory.

Buchty a klobásy jsou opravdové food porno

27. 8. 2016
Recenze
to neměl lehké. Ačkoli název Buchty a klobásy vystihuje, že se bude něco zastrkávat někam, podstatu původního názvu vystihnout nedokáže. V originále se totiž tento animák jmenuje Sausage Party, což je slangový termín pro sešlost, kde se nacházejí jenom muži se svými „párky“ (nebo chcete-li „klobásami“, angličtina mezi nimi nedělá rozdíl) a žádné ženy, tudíž se nic nikam nezastrkává. V takovém prostředí pak bují ty nejpubertálnější vtipy o sexu, vesele se „fuckuje“ (v tomto filmu za pouhých 89 minut hned 506krát) a všichni se silácky předvádí, ale celkově je to spíš smutná podívaná, kde se samečci naparují jako kohouti kvůli ničemu.

Třetí Star Trek není sabotáž dobré sci-fi

19. 8. 2016
Recenze

Třetí díl restartovaného Star Treku (tzv. Restartreku) byl dopředu očekáván jako potenciální průšvih velikosti červí díry. Režijní štafetu totiž převzal 43letý Justin Lin, který poslední dekádu točil čtyři díly série Rychle a zběsile. Přerod původně spíše přemýšlivé sci-fi série v akční, povrchně efektní trhák se zdál být završen. Zatímco předchozí režisér J. J. Abrams si – kromě odlesků světla do objektivu kamery – hodně hrál s nostalgickými odkazy, u Lina se dalo předpokládat, že se nebude ohlížet zpět a že poletí na plný warpový pohon „do neznáma“, jak zní ostatně podtitul snímku.

Suicide Squad umírá na coolovitost

15. 8. 2016
Recenze

Komiksová adaptace Sebevražedný oddíl zapadá do skupiny filmů, které zaujmou svou reklamní kampaní, ale nakonec to nejlepší, co po nich zůstane, jsou bohužel právě upoutávky a historky ze zákulisí. Stávalo se to už dřív (vzpomeňme jen na zklamání z filmu Terminátor Salvation) a dokazuje to, že i ze špatného filmu se dá sestříhat skvělý trailer. Jenomže problém se Suicide Squad spočívá v tom, že jeho špatnost byla zakódována už ve způsobu produkce. Má být totiž součástí velkého DC Extented Universe (DCEU), čili filmového vesmíru podle komiksů nakladatelství DC, kde však od počátku vykročili špatnou nohou. Důvody, proč je Suicide Squad nepodarek (joj, tento slovakismus už jsem chtěl použít dlouho), si vyjmenujme hned na počátku. Potom stojí za to bavit se vážněji o tématech příběhu.

Jason Bourne připomíná, v čem nejsme svobodní

30. 7. 2016
Recenze

Herec Matt Damon a režisér Paul Greengrass opustili sérii filmů s agentem Jasonem Bournem v roce 2007. Vypadalo to na uzavřenou trilogii, v níž fyzicky a strategicky výjimečně dobře trénovaný muž hledal ztracené vzpomínky a zabil přitom hodně lidí a zničil hodně dopravních prostředků. Nakonec se dozvěděl, že se nejmenuje Jason Bourne, ale David Webb, a že byl součástí supertajné sítě agentů CIA, která svým rekrutům vymývala mozky. S tím se tak nějak spokojil a za zvuků písničky od Mobyho zase odkráčel do zapomnění.

Učitelka nese pochodeň antikomunismu

24. 7. 2016
Recenze

Učitelka je již dvanáctým společným celovečerním snímkem scenáristy Petra Jarchovského a režiséra Jana Hřebejka (nepočítáme-li studentské filmy, epizody Bakalářů a televizní seriály). Jejich jména si nejčastěji spojujeme s nostalgickým „amarcordovským“ pohledem na minulý režim. 

Cookies nám pomáhají poskytovat naše služby.

Budete-li i nadále používat naše služby, souhlasíte s naším používáním cookies.

Rozumím
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account